Jak funguje minerální líh

5. dubna 2017 v 17:28 | Alo |  Omalovánky pro dospělé
Ahojte,
po dlouhé době jsem konečně zpátky s novým článkem. Bohužel byla v článcích trochu odmlka, ale nějak poslední dobou nemám moc čas na omalovánky a ani náladu, takže se s jedním obrázkem dělám klidně i dva nebo tři víkendy. Při malování posledního obrázku, jež jde příští týden do výzvy, jsem si na vás vzpoměla a tak mě napadl tento článek. Pojďme na něj.

Ten kdo někdy maloval s pastelkami si nejspíše všimnul vznikajících bílých teček na papíře, prostě míst, kde se nepřichytil pigment z pastelky. Některé pastelky dělají bílých flíčků víc, některé je skoro nedělají.

*1. fáze malování*

Nejdou pořádně odstranit ani několikerým přejetím pastelkou po daném místě, teda hlavně v případě akvarelových pastelek jako jsou moje Mondeluzky. V takovýchto případech přichází na řadu minerální líh. Po vybarvení dané plochy nebo po vybarvení celého obrázku (to je jedno, jen u celého obrázku si musíte víc dávat pozor na přetahy těrkou) si vezmete papírovou těrku namočenou v minerálním lihu a danou plochu přetřete těrkou.
Pokud budete přetítrat až hotový obrázek, je lepší mít víc těrek a každý hrot používat na jednu barvu a u každé barvy navíc od nejsvětlejších odstínů, protože na těrce zůstane část pigmentu a mohli byste si ten pigment přenést, kam nechcete. Občas je dobré těrky obrousit pomocí brusného papíru, starého pilníku nebo brousíte na těrky, které jsou ovšem založeny na brusném papíru.
Kromě překrytí bílých flíčků chceme také občas vyšperkovat své obrázky pomocí přechodu barev či jejich postupných zesvětlením (ztmavením) pomocí více odstínů. Toho se dá dosáhnout opět pomocí minerálního lihu.

*2. fáze*

Nejprve je dobré si na papírku vyzkoušet plánovaný přechod a správně vybrat barvy. Když máte vybráno a jdete se pouštět do vybarvování obrázku, je dobré začít od světlejších odstínů a v místě plánovaného přechodu barev namalovat nejprve slabou vrstvu světlejší barvy a malovat jakoby do ztracena. S druhou barvou přechodu uděláme to samé, ale tentokrát bude malování do ztracena směrem k světlejší barvě. Na obrázcích nahoře jsem se pokusila vám ukázat, po přibližně mám na mysli. No a pak je již čas na minerální líh, který se tady aplikuje od světlejší barvy k tmavší. Záleží však také, jakou barvu chcete mít dominantnější.

*finále*

Já tady chtěla mít dominantní černou a modrou, ale na dokonalé přechody barev je lepší mít menší rozdíly mezi odstíny a taky trochu cviku. Ničeho se však nelekejte, práce s lihem je opravdu jednoduchá a příjemná a vašim obrázků to dodá jiný rozměr.

Dneska vám opravdu nebudu slibovat, kdy bude další článek, ale o Velikonocích chci udělat ještě jeden obrázek do výzvy, tak pokud ho stihnu, dám vám sem dva výzvové obrázky. Dneska jste měli ochutnávku části oblohy jednoho z nich.
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama